Menu
Showroom afspraak
Klik hier of bel ons op 06-86193470
Klik hier of bel ons op 06-86193470
ARTIKEL 1. | DEFINITIES
In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, steeds met hoofdletter aangeduid, in de navolgende betekenis gebruikt.
Vloeren uit de Fabriek B.V. : de gebruiker van deze algemene voorwaarden, gevestigd aan P.C. Staalweg 106, 3721 TJ te Bilthoven, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer: 84679549.
Consument: iedere natuurlijke persoon, niet handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf, met wie Vloeren uit de Fabriek een Overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.
Partijen: Vloeren uit de Fabriek BV en de Consument gezamenlijk.
Overeenkomst: iedere middels het bestelproces op de Website tussen Partijen tot stand gekomen koopovereenkomst in het kader waarvan Vloeren uit de Fabriek zich, tegen een nader overeengekomen prijs, jegens de Consument heeft verbonden tot de levering van Producten.
Website: www.vloerenuitdefabriek.nl.
Producten: de in het kader van de Overeenkomst door Vloeren uit de Fabriek aan de Consument te leveren zaken.
Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.
ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Vloeren uit de Fabriek, zoals geopenbaard op de Website, en iedere tot stand gekomen Overeenkomst.
2. Vernietiging of nietigheid van één of meer van de bepalingen uit deze algemene voorwaarden, laat de geldigheid van de overige bedingen onverlet. In een voorkomend geval zijn Partijen verplicht in onderling overleg te treden teneinde een vervangende regeling te treffen ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.
ARTIKEL 3. | AANBOD EN TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST
1. Elk aanbod van Vloeren uit de Fabriek is vrijblijvend en geschiedt onder voorbehoud van voldoende beschikbaarheid van de aangeboden Producten.
2. De Consument kan geen rechten ontlenen aan een aanbod van Vloeren uit de Fabriek B.V. dat een kennelijke fout of vergissing bevat.
3. De Overeenkomst komt, onverminderd het bepaalde in lid 1, tot stand op het moment dat het aanbod van Vloeren uit de Fabriek op de daartoe aangewezen wijze door de Consument is aanvaard. Vervolgens zal Vloeren uit de Fabriek de bestelling, onverminderd het bepaalde in lid 1, per e-mail aan de Consument bevestigen.
ARTIKEL 4. | RECHT VAN ONTBINDING
1. Behoudens het bepaalde in het overige van dit artikel en met name het bepaalde in het volgende lid, kan de Consument de Overeenkomst tot 14 dagen nadat de Producten door of namens hem in ontvangst zijn genomen, zonder opgave van redenen geheel of gedeeltelijk ontbinden.
2. De Consument heeft geen recht van ontbinding bij:
a) de levering van volgens specificaties van de Consument vervaardigde Producten die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de Consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
b) de levering van Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
c) de levering van Producten ten aanzien waarvan het recht van ontbinding overigens krachtens Afdeling 6.5.2B van het Burgerlijk Wetboek is uitgesloten dan wel geen toepassing vindt.
3. De Consument kan de Overeenkomst ontbinden door daartoe per e-mail (info@vloerenuitdefabriek.nl) of door gebruikmaking van het door Vloeren uit de Fabriek aangeboden modelformulier voor herroeping, een verzoek in te dienen bij Vloeren uit de Fabriek. Zo spoedig mogelijk nadat Vloeren uit de Fabriek in kennis is gesteld van het voornemen van de Consument om de Overeenkomst te ontbinden en indien is voldaan aan de voorwaarden van dit artikel, zal Vloeren uit de Fabriek de ontbinding van de Overeenkomst per e-mail bevestigen.
4. Gedurende de termijn als bedoeld in lid 1, dient zorgvuldig te worden omgegaan met de te retourneren Producten en de verpakkingen daarvan. De Consument mag de Producten slechts in die mate hanteren en inspecteren voor zover nodig is om de aard en kenmerken van de Producten te beoordelen. Het uitgangspunt hierbij is dat de Producten slechts mogen worden gehanteerd en geïnspecteerd zoals dat in een fysieke winkel zou mogen.
5. Indien de Consument van het recht van ontbinding gebruik maakt, zal hij de Producten onbeschadigd, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan Vloeren uit de Fabriek retourneren.
6. De Consument is aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van de Producten die het gevolg is van een manier van omgaan met de Producten die verder gaat dan is toegestaan ingevolge lid 4. Vloeren uit de Fabriek is gerechtigd deze waardevermindering aan de Consument in rekening te brengen, al dan niet door deze waardevermindering te verreken en met de reeds van de Consument ontvangen betaling.
7. Retournering van de betreffende Producten dient plaats te vinden binnen 14 dagen nadat de Consument het recht van ontbinding conform lid 3 heeft ingeroepen.
8. Indien de Consument gebruik maakt van het recht van ontbinding, komen de kosten van retournering van de Producten voor rekening van de Consument.
9. Vloeren uit de Fabriek zal de van de Consument ontvangen betaling, minus de eventuele waardevermindering als bedoeld in lid 6, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de ontbinding van de Overeenkomst aan de Consument terugbetalen, mits de Producten door Vloeren uit de Fabriek zijn terugontvangen, dan wel door de Consument is aangetoond dat de Producten daadwerkelijk retour zijn gezonden. Indien slechts ten aanzien van een gedeelte van de bestelling het recht van ontbinding wordt toegepast, dan komen de bezorgkosten die door de Consument in eerste aanleg zijn betaald, niet voor restitutie in aanmerking. Voorts is Vloeren uit de Fabriek niet verplicht de bijkomende kosten terug te betalen, indien de Consument uitdrukkelijk voor een andere wijze dan de door Vloeren uit de Fabriek aangeboden minst kostbare wijze van standaardlevering heeft gekozen.
ARTIKEL 5. | LEVERING VAN DE PRODUCTEN & LEVERINGSTERMIJNEN
1. De levering van de Producten vindt plaats op de overeengekomen plaats en wijze. In geval van bezorging, geschiedt levering op het door de Consument opgegeven afleveradres.
2. Vloeren uit de Fabriek behoudt zich het recht voor orders in gedeelten te leveren. In dat geval vangt de eventuele bedenktijd van de Consument in verband met het recht van ontbinding pas aan op het moment dat de laatste deellevering uit de bestelling door of namens de Consument in ontvangst is genomen.
3. Het risico van verlies en beschadiging van de Producten gaat over op de Consument op het moment dat de Producten door of namens de Consument in ontvangst zijn genomen.
4. Vloeren uit de Fabriek spant zich in de tussen Partijen overeengekomen leveringstermijn na te komen. Echter zijn alle door Vloeren uit de Fabriek vermelde leveringstermijnen uitsluitend te beschouwen als indicatieve, niet- fatale termijnen. Vloeren uit de Fabriek spant zich in geval van een (te verwachten) vertraagde levering in om de Consument daarvan zo spoedig mogelijk per e-mail in kennis te stellen. Het verzuim van Vloeren uit de Fabriek treedt niet eerder in dan nadat de Consument Vloeren uit de Fabriek Schriftelijk in gebreke heeft gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn is vermeld waarbinnen Vloeren uit de Fabriek zijn leveringsverplichting alsnog kan nakomen en de nakoming daarvan na het verstrijken van de laatstbedoelde termijn nog steeds is uitgebleven.
5. Bij overschrijding van de overeengekomen leveringstermijn is de Consument nimmer gerechtigd te weigeren de te leveren Producten in ontvangst te nemen en de overige verplichtingen uit de Overeenkomst na te komen.
6. Indien Vloeren uit de Fabriek als gevolg van een aan de Consument toerekenbare omstandigheid extra kosten maakt, bijvoorbeeld in verband met meerdere afleverpogingen, komen deze kosten aanvullend voor rekening van de Consument.
ARTIKEL 6. | CONFORMITEIT
1. Vloeren uit de Fabriek staat ervoor in dat de Producten aan de Overeenkomst beantwoorden en aldus die eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn (conformiteit).
2. Geen grond voor klachten en aanspraken op non-conformiteit zijn gebreken van Producten als gevolg van een na de levering van buitenkomende oorzaak of een andere niet aan Vloeren uit de Fabriek toerekenbare omstandigheid. Daaronder wordt niet-limitatief bedoeld, begrepen, gebreken als gevolg van beschadiging, natuurlijke slijtage, onjuiste of onoordeelkundige behandeling, onjuist of onoordeelkundig gebruik en het aanbrengen van veranderingen aan het geleverde, waaronder mede begrepen reparaties welke niet met voorafgaande Schriftelijke instemming van Vloeren uit de Fabriek zijn uitgevoerd.
3. Producten kunnen, behoudens het bepaalde in artikel 4, nimmer zonder voorafgaande Schriftelijke toestemming van Vloeren uit de Fabriek worden geretourneerd.
ARTIKEL 7. | OVERMACHT
1. Vloeren uit de Fabriek is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting uit de Overeenkomst indien en voor zolang hij daartoe gehinderd wordt door een omstandigheid die hem krachtens de wet, een rechtshandeling of in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen niet kan worden toegerekend (overmacht). Onder overmacht wordt, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt verstaan, begrepen, fouten of tekortkomingen van toeleveranciers van Vloeren uit de Fabriek, transportmoeilijkheden, epidemieën, pandemieën, brand, maatregelen van enige overheid, gewelddadige of gewapende acties, storingen in communicatieverbindingen of in apparatuur of programmatuur van Vloeren uit de Fabriek of derden.
2. Indien de overmachtsituatie de nakoming van de Overeenkomst blijvend onmogelijk maakt, zijn Partijen gerechtigd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.
3. Indien Vloeren uit de Fabriek bij het intreden van de overmachtsituatie reeds gedeeltelijk aan zijn leveringsverplichtingen heeft
ARTIKEL 8. | KLACHTBELEID
Klachten met betrekking tot de uitvoering van de Overeenkomst dienen binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven, per e-mail (info@vloerenuitdefabriek.nl) te worden ingediend bij Vloeren uit de Fabriek.
Bij Vloeren uit de Fabriek ingediende klachten worden binnen een termijn van veertien dagen na ontvangst daarvan beantwoord. Indien een klacht of vraag een langere verwerkingstijd vraagt, wordt binnen de termijn van veertien dagen geantwoord met een ontvangstbevestiging en een indicatie van wanneer de Consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Indien een klacht van een Consument niet in onderling overleg kan worden opgelost, kan de Consument het geschil voorleggen aan de geschillencommissie via het ODR-platform (ec.europa.eu/consumers/odr/).
Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot Vloerenuitdefabriek. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl ), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.
Klik hier & bel ons!